یزدفردا"رودان- سرپرست اداره ورزش و جوانان رودان با اشاره به درخشش ورزشکاران هرمزگانی در رقابت های فول کونگ فو، گفت: تیم منتخب هرمزگان با کسب 9 مدال رنگارنگ، شانزدهمین دوره رقابت های فول کونگ فو کشوری را دست پر و با خاطره ای خوش، شیرین و به یادماندنی پشت سر گذاشت.

 به گزارش یکشنبه ایرنا' محمد حسن رأفتی اظهار داشت: شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی سبک فول کونگ فو کشور در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور 320 کونگ فو کار از 15 استان در دو بخش آزاد و نیمه آزاد به میزبانی تهران و در مجموعه ورزشی شهید باکری این شهر برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: تیم منتخب هرمزگان که با 23 ورزشکار در بخش نیمه آزاد این رقابت ها شرکت کرده بود، با اقتدار و افتخار در جایگاه سوم کشوری ایستاد.
رأفتی بیان کرد: در رده نونهالان و در وزن منهای 33 کیلوگرم، حسن ظهرابی از رودان مدال خوشرنگ طلای این دوره از رقابت ها را به گردن آویخت.
وی ادامه داد: در رده نونهالان، در وزن منهای 27 کیلوگرم، امیرعلی زمانی سالارپور از رودان و در وزن منهای 30 کیلوگرم مسلم صالحی از رودان، مدال خوشرنگ برنز این دوره از رقابت های کشوری را به گردن آویختند.
رأفتی اظهار داشت: در رده سنی نوجوانان و در وزن منهای 35 کیلوگرم، محمدامین صالحی از رودان و در وزن منهای 41 کیلوگرم، محمدمهدی محمدی از بندر خمیر، مقام اول و مدال طلای این دوره از رقابت ها را ازآن خود کردند.
وی خاطر نشان کرد: در وزن منهای 37 کیلوگرم، محمدجواد نجفی از رودان به مقام سومی این رقابت ها بسنده کرد.
رأفتی اظهار داشت: در رده سنی جوانان و در وزن منهای 68 کیلوگرم، محمد نارویی از بندرعباس مدال طلای این رقابت ها را به گردن آویخت.
وی ادامه داد: در رده سنی بزرگسالان و در وزن منهای 54 کیلوگرم، محمدرسول زمانی از رودان و در وزن منهای 68 کیلوگرم، نادر محرمی از بندرعباس، مقام دوم و مدال نقره این دوره از رقابت ها را ازآن خود کردند.
رأفتی خاطر نشان کرد: محمد حقدوست، مجتبی کمالی و مرتضی صالحی، هدایت تیم منتخب استان هرمزگان را در شانزدهمین دوره از رقابت های فول کونگ فو کشوری، بر عهده داشتند.
شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی سبک فول کونگ فو کشور در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور 320 کونگ فو کار از 15 استان در دو بخش آزاد و نیمه آزاد ششم الی هشتم مردادماه 95، به میزبانی تهران برگزار شد.
رودان مهد استعداد و پرورش ورزش های رزمی بویژه ورزش کونگ فو است و هم اکنون بیش از 200 ورزشکار در قالب شش باشگاه رزمی فول کونگ فو شهید زمانی بیکاه، فری کونگ فو شهید جعفرزاده بیکاه، فری کونگ فو حوزه بسیج امام جعفرصادق (ع) رودان، فول کونگ فو مرکزی رودان، فری کونگ فو یاران ولایت بخش جغین و کونگ فو تو آ اسلام آباد در رشته جذاب، مهیج و پرطرفدار کونگ فو در این شهرستان مشغول فعالیت هستند. 
رودان با داشتن بیش از 200 ورزشکار در این رشته رزمی یکی از شهرستان های مهم و محوری در رشد و توسعه ورزش های رزمی و کسب عناوین استانی و کشوری در منطقه به شمار می رود. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا